Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Vasaloppet och en dag helt utan planer

Av Malin Johansson - 6 mars 2011 08:38

Idag är det Vasaloppet från soffan i Värmland hos mamma och pappa   


Trodde att sändningarna skulle börja kl. 07.00 så jag gick upp kl. 06.40 Då var det repris på Antikrundan på tv..... Jag skrattade lite för mig själv och inser att det var bara att "Carpe Diem" och vänta på sändningen som började kl. 07.30


Snart frukost här framför Vasaloppet. Annars inga planer idag - så skönt!! Underbart att få varva ner och "bara vara" som vovven Tail skulle ha sagt. Ska se om vi kan ta en promenad i det vackra vädret. Annars blir det läsa lite bok. Har lånat en lättsam Danielle Steel bok av mamma som jag fastnat i.


Läser en blogg av en tjej som heter Lena och hennes ena lilla misse gick ut igår förmiddag och hade inte kommit in igår kväll. Hon var orolig och är det någon som förstår det så är det ju jag. Har suttit här och tänkt på hur det gick. Hoppas hon kom hem ordentligt och att allt nu är bra. Hoppas hon skriver det i sin blogg idag   


Nej nu är det dags för frukost.


Önskar alla en skön söndag!


Kram Malin

 
 
annica j

annica j

6 mars 2011 16:17

Härligt att se att andra än jag kan vimsa till det
ibland :)
Hoppas du haft en skön dag :)

Jag kan skvallra lite angående Lenas katt, den har kommit hem :))) var så juvligt att få läsa dessa rader hon la ut på FB. Hon kommer säkerligen att lägga det i bloggen så småningen om :)

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

Malin Johansson

7 mars 2011 22:38

Åhh vad skönt att höra!! Läste det till min stora glädje i hennes blogg igår kväll innan jag skulle sova - fick lov att logga in och kolla.

Jag kan oroa ihjäl mig för mina katter, men när man hör om andras som inte kommer hem så kan jag inte sluta tänka på det heller...

Hade en underbar dag igår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards