Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Malin Johansson - 24 mars 2011 18:30

Jösses här var det stiltje... nu får jag skärpa mig.


Har inte hänt så mycket kanske. Jobbat, jobbat, jobbat känns det som.


Vi hade en ekorre på besök för några dagar sedan. Dom är väldigt intresserade av fågelbordet ute och jag brukar strö ut lite extra jordnötter till ekorrarna. Stackarna behöver ju också mat. Som mest har vi haft 4 st här samtidigt.


 


Stackars pappa ligger inlagd på sjukhuset och ska operera bort blindtarmen. Hoppas allt går bra och att han snart får komma hem igen till mamma  


Fick samtal imorse från Marie. Hönorna och tuppen är nu leverensklara så vi kan komma när vi vill och hämta dom   Blir troligtivs på söndag. Vi måse fixelidona lite först med hönshuset så att inte dumma minken kan komma in....


   


Har i flera år tänkt på ett barnprogram jag såg när jag var liten och hästtokig "Med Lill-Klas i kappsäcken". Två barn som följer med sin faster till Köpenhamn och vinner en Shetlandsponny på Zoo som dom ska ta med sig hem i fasterns stora amerikakoffert! Hittade den på CDON härom dagen så självklart köpte jag den. Har inte hunnit kika ännu, men nostalgi kan man väl aldrig få för mycket av?  


http://cdon.se/film/med_lill-klas_i_kapps%C3%A4cken-953147 


 
  


Imorgon sista arbetsdagen för veckan - skönt!!


Blev lite inredningsgrejer inhandlat när jag var hemma i Kristinehamn förresten


Brödburk:


 

Lite dekoration:


     

Kunde inte motstå den här söta:


 



När jag ändå håller på så kan jag ju lägga ut några bilder till.


Vi hade besök på gården:  

Missarna myser i vårsolen:


 

Och när vårsolen inte är framme så myser vi här (dock INTE vanligt att dom ligger så här bredvid varandra):



Var och klippte klorna på mina undulater hos Linnéa härom kvällen. Hennes fem katter var mycket intresserade av vad som fanns under handduken och Tusse och Håkan kunde nästan inte låta bli.... "Man måste väl få leka...hmm titta lite bara"


 


  

Önskar alla en skön kväll!


Kram Malin

Ovido - Quiz & Flashcards