Alla inlägg under juni 2011

Av Malin Johansson - 18 juni 2011 11:35

Hallå hallå!


Det är jag igen........ tro det eller ej.


Jag har lyst med min frånvaro nu igen. Vi har lite internet problemos här. Vår trådlösa router har pajat och vi har bara en nätverkskabel till modemet och den brukar av någon anledning sambon för det mesta lägga slag på.... Routern är inskickad för reklamation så snart hoppas jag det är lite lättare att nå internetvärlden igen  


Vad har hänt sedan sist då måntro. Väldigt mycket skulle jag tro....


Förra helgen skulle jag ha varit med  ett gäng från byn och ätit "Bullens" goda revbensspjäll. http://www.allseasonadventure.se/se/start.html

Dom är vitt omtalade och ska vara UNDERBART goda. Göran bekräftade detta efteråt. Han var så snäll att han frågat efter att få ta med sig några hem till mig, men det glömdes visst av vid hemfärd. Jag missade  det hela tyvärr då jag fick åka akut med Fluffy (kaninen) till Falu Djursjukhus. När jag kom ut på morgonen så bara låg han helt apatisk i sin bur (i helt fel hörn där han aldrig är annars)..... det blev vatten och "morotspuré" i spruta farm tills eftermiddagens tid på Djursjukhuset. Veterinären hittade inget fel utan trolig diagnos "vätskebrist". För säkerhets skull så får han i alla fall antibiotika i 10 dagar eftersom han är så pass nykastrerad. Ifall det skulle vara någon infektion inuti som man då inte ser utifrån. Han bor inne sedan förra helgen för att få lite extra tillsyn och gillar INTE medicinen.... Bra tycker jag för så länge han har humör så är han ju pigg. Han dricker MYCKET BÄTTRE nu än de futtiga ca 20 ml han druckit dygnet innan jag fann honom liggande. Nu ligger det på stra över 100 ml vatten per dygn.


Kvällsaktivitet tidigare i veckan blev att hjälpa Angela att fånga in kaniner på rymmen igen.... Den här gången var dom tre. Tur att tama Linus var en av dem för honom hade Angela fångat in själv när jag kom. Dom andra två lyckades vi fånga in med hjälp av kompostgaller   


Någon har snott sommaren!?!?!? Herregud - igår blev det brasa i vardagsrummet. Jösses vi är ju mitt i juni månad.... Blir så rått och fuktigt inne.... Idag fortsatt multet och regnet hänger i luften.


Snart ska jag gå och fixa i ordning mig för att ta bussen till Falun. Där blir det middag med kollegorna Mia och Carina. Bästa Göran kommer och hämtar mig ikväll så jag inte behöver "slösa bort" halva dagen imorgon också utan kan få något gjort  


Önskar alla en skön helg! Hittar ni solen så skicka gärna lite till mig!  


Kramar Malin 

Ovido - Quiz & Flashcards