Alla inlägg under mars 2012

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01

Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock för hans skull. Hoppas han blir lycklig och får ett bra liv  


   


Själv fick jag gå hem från jobbet idag. Migräään   Har haft migrän sedan i måndagskväll och tabletterna har inte velat fungera den här gången. Det brukar dom göra så det blir lite jobbigt när man inte sover ordentligt på två nätter och inte kan slappna av på dagarna. Tutade i mig en tabelett till nu ikväll så nu verkar det bli bätttre. Peppar, peppar....


Har en svart gosig katt här i knät som gärna vill vara med och blogga. Han lägger tassen på datorn. Undrar vad han vill skriva?   Kanske han vill berätta om när matte skrek åt honom i morse när han nästan tog en skadad domherre ute på gården. Jösses vad han skämdes. Pippin var redan dålig så han såg väl sin chans. Jag skrek dock så katten sprang åt annat håll. Det blev tillfälligt utegångsförbud pga incidenten. Stackars domherren tryckte sig mot en sten och jag tänkte att det är bäst att låta den vara så kanske den hämtar sig. Svårt att gömma sig dock när magen är klarröd.... Det kom en skata som tyvärr fann den och sedan hamnade den i himlen. Djurvärlden är grym ibland...


Kram på er!


Malin och Baltazar 

Ovido - Quiz & Flashcards