Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Ledig blandad dag

Av Malin Johansson - 29 december 2011 19:48

Ledig blandad dag. Så kan man summera den här dagen.


Kan ju börja "rapporteringen" från i natt. Kl. 01.09 Hör ett rasslande och prasslande från julklappskartongerna som vi inte hunnit slänga ännu. Frågar sambon som ännu inte somnat vad Baltazar håller på med?!? Han är kartongfreak nämligen. Det visar sig att det är Saga som fångat en sork!! Den var stendöd så Göran tog ut den. Försök nr 2 att somna.... det gick ca 10 min tills vi hör ett stohej från köket. "Det kan ju inte vara sant" sa sambon. Jo men så var det. Saga hade fångat sork nr 2 - även den stendöd...... Detta fick mig att undra om det fanns fler inne, men Saga kom och lade sig i sängen så jag antar att hennes sork/musradar går att lita på. Glad att jag har katterna. Hur mycket djurvän jag än är så vill jag inte ha sorkar/möss inomhus....


 


På förmiddagen så blev det lite födelsedagsshopping. Köpte en present i efterskott både till min underbara vän Karin och hittade även en present till min mamma som fyller år i januari. Kul att jag hade lite fantasi för en gångs skull  


Sedan bar det av till Djurås och bästa familjen Larsson som jag inte träffat sedan i maj!!! Fy skam! Kul att ses igen. Det bjöds på gofika i forma av smarriga lussebullar och hemmagjorda pepparkakor.


Träffade också alla djuren "pussomaten" Molly (flatcoated retriver), missetjejerna Selma o Pussel (som för övrigt är syskon till mina missar), deras buslillebror hankatten Hugo, isbjörnarna.... hmm nej just det islandshästarna Gandur och Saga, kaninisarna, fårflocken och hönsflocken   


Innan besöket hos fam Larsson blev det ett besök på Claes Ohlsson. Sambon fullkomligt gick och dreglade bland elektronikhyllorna.... han sa senast igår "åh jag vill köpa en ny elektrisk pryl"  Det enda i den vägen som inköptes var dock en ny sladd till lampan i hallen.... han är lite velig min kärlek   


En sväng även förbi bästa familjen Andersson/Svedberg och lite planering av nyårsmenyn. Inga stora förändringar där - vi kör på vår traditionella nyårsgrillning, men har dock justerat förrätten lite till tunnbrödskorg med skagenröra istället för "toastskagen" och till efterrätt blir det chokladpannacotta.


Fick blogghjälp härom dagen  


   


Nu kvällsmys med brasa!


Kram Malin


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards