Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Energi!

Av Malin Johansson - 27 februari 2011 21:28

Energi!! Det var dagens ledord. Har hunnit med allt jag tänkt mig idag förutom att plantera om blommor och sätta sticklingar av pelargonerna. Tänk om man kunde vara lika fylld av energi varje dag - det hade varit härligt.


Har hunnit rensa kläder - blev två påsar till välgörenhet samt ordning och reda både i garderob och byrå. Gött!   


Fixat sopsorteringen.......jösses vad man samlar på sig. Varför tar man inte med sig varje gång man åker och handlar till exempel så slipper det bli så mycket.... Nu är det i alla fall avlämnat.


Betalat räkningarna.........trist, men skönt att ha det gjort.


Veckohandlat och skjutsat L&M till bussen.


Hade gott kunnat plantera om blommor också om jag inte hade haft sprängmigrän när jag kom hem från veckohandlingen i Mora. Det blev till att bädda ner sig en stund eftersom migräntabletten inte behagade fungera..... efter lite kvällsmat så kändes det i alla fall lite bättre. Blir nog inte sent i säng ikväll.


Har hittat en annons på blocket om en Hemnes bäddsoffa! Har mailat så får vi se om den finns kvar! Håll tummarna!! Bra pris var det!


Vi har även börjat spåna lite idéer till sovrummet. Hittills så har jag bara varit "blank" i huvudet och inte fått några idéer alls, men äntligen börjar det ta form litegrann.... Hoppas bara jag och Göran har samma bild   Färg: VITT!!! (Tom Göran tycker det!) Ett antal fler garderober än vi har nu samt en bänk under ena fönstret...... abstrakt att beskriva i ord, men jag tror att det kan bli bra. Jag säger bara vitt, lantligt etc. I love it!!


Vi hade finbesök igår förresten. Älgbesök. På förmiddagent var den i skogskanten precis utanför gården och mumsade sly. "Ät så mycket du vill" sa jag.. vill bli av med den där slyn - det blir ju så igenväxt. På eftermiddagen traskade den genom vår trädgård till andra skogskanten...   Ibland är det som att bo på Skansen.


Kramar Malin

 
 
annica j

annica j

2 mars 2011 08:06

Så härligt med energi. Håller med dig sån borde man ha varje dag :)

Så underbart med älgar på gården så ståtliga och fina :) Hade älgar utanför jobbet vi en hel vecka, saknar dom nu...

Ha en bra dag....

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards