Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Jag är en "dålig" matte....

Av Malin Johansson - 24 februari 2011 19:18

Jag är en "dålig" matte.....


Normalt sett är jag än mycket överbeskyddande matte som springer och kikar ofta om någon av katterna vill in, oroar mig för att någonting ska hända etc etc.


Idag släppte jag ut Baltazar på förmiddagen. -14 grader på termometern.   Minusgrader är ju inte så poppis hos missarna. Saga låg kvar i värmen inne på loftet och Baltazar gick ut. Tänkte att jag kollar till honom om en liten stund som jag brukar göra för att titta om han vill in igen. Fick telefonsamtal på jobbet som blev långt. Det ledde till massa saker som skulle göras. Jag var helt inne i det jag höll på med och hade inte en tanke på Baltazar (mycket ovanligt)..... Rätt som det är "fladdrar det till" i ögonvrån.... "vad i hela friden var det tänkte jag?!" Fönsterblecket är ca 150 cm upp från marken och där brukar ingenting röra sig förutom någon fågel ibland... Inser att det var en svart katt och tänkte "finns det fler svarta katter här"?! Daaa poletten trillar ner - "men shit det var ju Baltazar - hur länge har han varit ute?!?!?!"     Springer och öppnar dörren och han spriiiiinger in. Tittar på mig med mörka svarta ögon. Snacka om att man låg på minus....    Har ingen aning om hur länge han var ute.... han brukar inte vilja in i första taget och eftersom han tom försökte hoppas upp på fönsterblecket där jag satt och jobbade så ville han verkligen in.... Snacka om att jag hade dåligt samvete..... han lade sig inne i soffan i vardagsrummet framför varma sköna brasan... Det blev tonfisk serverat ikväll  


Igår fyllde Saga och Baltazar 8 år förresten!    


Kramar Malin

 
 
annica j

annica j

25 februari 2011 05:12

Aj då :/ Jag förstår hur du känner, är ju lite av den överbeskyddade personen jag oxå. Jag tror dock han förlåter dig =)

Du får hälsa och gratta missarna med lite kli bakom öronen från mig :)

Ha en trevlig helg :)

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

Malin Johansson

25 februari 2011 19:23

Ja jag var nog förlåten redan vid tonfisken igårkväll. Han sov på min bröstkorg i natt.... 6,5 kg katt :) Har man inga barn får man trängas med djuren i sängen =)

Trevlig helg Annica!

 
Ingen bild

Gertrude

25 februari 2011 08:58

Hahaha.... ja så kan det gå, men duktig katt reder sig själv och vet hur man ska få matte att inse att man vill in! Kvällsmaten smakade förstår jag. Men missade ju att dom hade födelsedag igår, krama dom små liven från mig. Kram <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards