Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Våra nya "Hedemorabebisar"

Av Malin Johansson - 13 februari 2011 18:01

Igår var jag och tittade på våra nya "Hedemorabebisar" som föddes i måndags 2011-02-07. Igår var dom alltså 6 dagar gamla. Dom var hur söta som helst. Mamma Majvor var mycket stolt och beskyddande (Majvor har dock ruvat fram ägg från flera olika hönor). Pappa är antingen Alfred eller Pelle. Rasen är Hedemora. Har vi tur så är det en tupp och tre hönor bland dessa små. Bilderna röda pga värmelampan som värmer dom små liven.


Majvor med kycklingarna:

 

 

 

Alfred:


 

Pelle:


 

När dom är 6-8 veckor gamla så går det att könsbestämma dom och det gör man på tuppkammen fick jag lära mig igår.


Nu blir det soffmys resten av söndagen........ska försöka mota förkylningen "i grind"....


Kramar Malin

 
 
Ingen bild

Angela

13 februari 2011 18:12

Jag vill åsså ha kyllingar!!!
Tror bestämt att jag måste bygga ut hönshuset =)

Malin Johansson

13 februari 2011 18:29

Ring Marie och sätt upp dig som intresserad för hon har väntelista om jag förstod henne rätt.

 
Ingen bild

Lena

13 februari 2011 18:16

Men gud vad söta!!!

 
Ingen bild

Anna

13 februari 2011 18:29

Ta en Clarityn mot förkylningen......(funkar)
Jättesöta bebisar!!
Kram

Malin Johansson

13 februari 2011 18:31

Clarityn - är det sant?! :)

Ja visst är dom söta!!

Bort med snön nu så det blir vår någon gång :)

Kram

 
Ingen bild

Eva

13 februari 2011 20:40

Guuuuud så söta, kan man ha några i en lägenhet i Rågsved, vill ha. Men dom mår nog bäst hos er.
Kram Eva

Malin Johansson

13 februari 2011 22:22

Eva - du får komma hit och hälsa på när dom har anlänt hit till gården =) Kram Malin

 
Ingen bild

Karin

13 februari 2011 21:24

Såå fina! <3
KRAM

 
Ingen bild

Gertrude

14 februari 2011 19:15

Åh så söta små knyten. Längtar tills jag får klappa på dom. Kram Kram

Malin Johansson

14 februari 2011 20:30

5-7 veckor kvar tills dom kommer :) Kram!!

 
Ingen bild

Gertrude

14 februari 2011 19:17

Glömde ju säga KRYA PÅ DIG du lät allt annat än pigg när vi talades vid över telefonen. En kopp varm te och soffläge. Kramizar

Malin Johansson

14 februari 2011 20:32

Tack mamma :) Har tagit en Ipren och nu är det soffläge. Sitter ju mest i näsan så jag ska inte klaga. Det finns dom som verkligen har det värre... Kramiz M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards