Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Jobb, jobb, jobb....

Av Malin Johansson - 7 februari 2011 21:20

Dagen bestod av jobb, jobb, jobb och lite mera jobb med en timmes övertid. Vi är tre i min lilla grupp och en har en dotter som just nu har åkt på vattkoppor så hon har varit hemma sedan i torsdags......hoppas hon kommer tillbaka strax. Det tar på krafterna när en är borta.


Efter jobbet blev det dock trevligare. Sambon lagade goda kotletter och jag har varit på ljusparty hos bästa grannen Angela. Det blev två olika sorters te-ljus inköpta av dofterna "Kryddigt Plommon" och "Lockande Äppel".


Mera har dagen inte hunnit inrymma........ imorgon är en annan dag   


Kram Malin

 
 
Ingen bild

Anna Haxne

8 februari 2011 09:50

Hej Malin, vilken fin blogg du har!! Kul!! Ni vekar ha ett underbart hem och härligt med alla djuren!! Hoppas att du mår bra och trivs med nya jobbet?! Kram på dig

Malin Johansson

8 februari 2011 21:41

Hej Anna!!! Kul att du kikade in här. Ja det finns alltid saker att göra på gården och jösses vad allt kostar pengar, men man får ta lite i taget. Trivs jättebra tillbaka på QS :) Känns lite som att ha fått livet tillbaka. Var tyvärr alldeles för stressigt tidigare och det fungerade inte i långa loppet även om kollegorna var underbara (dom är ju fortfarande underbara kollegor tack o lov) Hoppas allt är bra med dig och familjen och att ni trivs bra i er hus. Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards