Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Malin Johansson - 3 juli 2011 17:22

Första höt inne i alldeles egna ladan   


Har med hjälp av bästa sambons kungliga snickarteknink fått i ordning på tre ställnigar att lägga höt på så att det kommer luft under ordentligt.


Självklart har jag ju haft hö tidigare till djuren här, men då har jag åkt och hämtat några balar i taget. Nu har jag snart närmare ett halvt ton hö uppe på skullen i ladan   Just nu 14 balar. Ska fixa salt att lägga mellan balarna och sedan ska jag hämta resten som jag hyst in hon Angela så länge. Totalt blir det väl 40 balar.


Vad blev det mer av denna dagen då? Jo vi började morgonen med 1,5 timmas långpromenad med Angela och hundarna. Härligt!


Väl hemma "firade" vi promenaden med jordgubbar och glass. Yummie!


Sedan blev det höfix, rengöring åt höns och kaniner och nu står grillning på kvällens program.


Solen har hittat hit också nu på kvällskvisten!  


Ha det så skönt därute!


Kram Malin

Av Malin Johansson - 3 juli 2011 08:52

Söndagsgöra.....


Oron för Fluffy gnager fortfarande i magen. Har svårt att ta ett steg i taget utan funderar redan nu på - Har han ont någonstans? Vad är det som är fel? Kommer han bli bra med medicinen han får nu? Varför inte se det positiva i att han äter ordentligt och dricker ordentligt? Från igår till idag så har han druckit ca 200 ml och det måste vara rekord för lilla F. Annars brukar han ligga runt 100 ml..... Hur ska det gå sedan? Han kan ju inte bo här inne i en vanlig liten kaninbur resten av livet? Han har ju så stor och fin "bur" där ute..... Hur ska det gå nästa gång det blir ordentligt varmt ute? Hur ska jag få honom att dricka?! Ont i magen och mår illa - så mår jag av det här.


Får svårt att få någonting gjort när jag mår på det här viset.

Ska väl försöka fixa upp höt på skullen idag i alla fall. Det ligger ju hos Angela just nu.


Kanske en promenad också kan skingra tankarna lite grann.


Borde rensa jordgubbslandet, borde fixa rabatten vid ladan. Har ingen lust/energi med något av det just nu.... Suck!


Kram Malin

Ovido - Quiz & Flashcards