Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Söndagsgöra

Av Malin Johansson - 3 juli 2011 08:52

Söndagsgöra.....


Oron för Fluffy gnager fortfarande i magen. Har svårt att ta ett steg i taget utan funderar redan nu på - Har han ont någonstans? Vad är det som är fel? Kommer han bli bra med medicinen han får nu? Varför inte se det positiva i att han äter ordentligt och dricker ordentligt? Från igår till idag så har han druckit ca 200 ml och det måste vara rekord för lilla F. Annars brukar han ligga runt 100 ml..... Hur ska det gå sedan? Han kan ju inte bo här inne i en vanlig liten kaninbur resten av livet? Han har ju så stor och fin "bur" där ute..... Hur ska det gå nästa gång det blir ordentligt varmt ute? Hur ska jag få honom att dricka?! Ont i magen och mår illa - så mår jag av det här.


Får svårt att få någonting gjort när jag mår på det här viset.

Ska väl försöka fixa upp höt på skullen idag i alla fall. Det ligger ju hos Angela just nu.


Kanske en promenad också kan skingra tankarna lite grann.


Borde rensa jordgubbslandet, borde fixa rabatten vid ladan. Har ingen lust/energi med något av det just nu.... Suck!


Kram Malin

 
 
Ingen bild

Angela

3 juli 2011 09:36

Om du inte har lust, så strunta i det!!!! Det finns fler dagar! Se på mig. Hur mycket skulle inte jag fixa när jag var barnledig??? Och hur mycket blev gjort?? Ingenting!! Och är det nån idé att må dåligt över det? Inte ett dugg! Nu försöker vi hitta lite glädjekorn istället, och tar en promenad =)

Malin Johansson

3 juli 2011 17:22

Så sant som det är sagt Angela!

Det blev ju en alldeles underbart härlig promenad! :)

Bästa kärleken har rensat ytterligare två rader i jordgubbslandet så nu är tre av fem (tror jag) rader framme. Dom skulle dock behöva planteras om... men något ska man väl ha att göra längre fram också =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards