Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Första höt inne i alldeles egna ladan =)

Av Malin Johansson - 3 juli 2011 17:22

Första höt inne i alldeles egna ladan   


Har med hjälp av bästa sambons kungliga snickarteknink fått i ordning på tre ställnigar att lägga höt på så att det kommer luft under ordentligt.


Självklart har jag ju haft hö tidigare till djuren här, men då har jag åkt och hämtat några balar i taget. Nu har jag snart närmare ett halvt ton hö uppe på skullen i ladan   Just nu 14 balar. Ska fixa salt att lägga mellan balarna och sedan ska jag hämta resten som jag hyst in hon Angela så länge. Totalt blir det väl 40 balar.


Vad blev det mer av denna dagen då? Jo vi började morgonen med 1,5 timmas långpromenad med Angela och hundarna. Härligt!


Väl hemma "firade" vi promenaden med jordgubbar och glass. Yummie!


Sedan blev det höfix, rengöring åt höns och kaniner och nu står grillning på kvällens program.


Solen har hittat hit också nu på kvällskvisten!  


Ha det så skönt därute!


Kram Malin

 
 
Ingen bild

Gertrude

3 juli 2011 18:03

Duktiga ni är, skönt att ha hö hemma och slippa åka iväg. Vi ska också grilla ikväll och jag har varit lite duktigt idag, har tvättat trasmattor och pappi har klippt gräset och jag kanterna. Nu är det bara på måndagen så närmar sig semestern. Kram till alla på Storhöjen från Värmland

Malin Johansson

3 juli 2011 19:12

Stor kram från oss tillbaka! =)

 
annica j

annica j

8 juli 2011 19:08

Hej! det var inte igår jag var här å läst ser jag. Har själv blivit väldigt dålig på blogga =)

Å det skär i hjärtat när jag läser om dina höns och den stackars kaninen :( Hoppas å håller alla tummar å tår att han repar sig....

Skönt att ha höet på plats :)

Sköt om dig å djuren...

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

Malin Johansson

9 juli 2011 08:06

Tack Annika.

Kaninen bor fortfarande inomhus och har tre dagar kvar på antibiotika kuren. Han är pigg och äter och dricker ända sedan han kom hem från veterinären. Får hoppas att han blir helt bra nu så han får vara frisk och må bra och att han fortsätter att äta och dricka ordentligt.

Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards