Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Glad Påsk

Av Malin Johansson - 23 april 2011 15:39

Glad Påsk!  


Igår var det 70-års kalas för Hasse. En trevlig kväll med fantastisk god mat, dryck och trevligt sällskap. Jag säger bara Hjördis banantårta!!! Oj oj oj vad god den var. Premiär för kubbturnering och tro det eller ej så ingick jag i det segrande laget   


Detta är en helg när jag helst hade klonat mig i tre delar. Vill vara hemma här och hemma hos familjen i Värmland och hälsa på Karin i Djurås med alla hennes nya lamm och nya hästen. Man hinner ju tyvärr inte allt på en gång....


Fick ett ledsamt besked idag också. Laila som kämpat mot cancer en tid gick bort i onsdags.....  Du var alltid glad, snäll och väldigt omtänksam. Du inspirerade mig till att bli massör och du kommer alltid, alltid att vara min förebild. Världen är en underbar människa fattigare och himlen ännu en ängel rikare. Vila i frid Laila  


Ikväll är det dags för grillning hos familjen Ryttar. Ska bli sååå trevligt! Soligt och fint är det ute också!   


Känner inte att jag har haft någon riktig enerig idag. Jag som skulle få så mycket gjort i helgen...... Vi vaknade och promenerade och hämtade bilen, åkte iväg till Hans och Linda för att fira Alva som fyllt 1år - lill snuttan! Tänk vad fort det har gått. Sedan åkte vi hem och då dog energin helt..... Konstigt det är ibland. Hoppas på nya tag imorgon.


Fick reda på av Ylwa att det är "riddarträning" på Mora ridklubb imorgon av ....spännande och kul! Får se om jag har tid att åka förbi där och kika. Beror på vilken tid det är och hur engergin är imorgon. Jag har 1000-saker som måste göras ute på gården. Får väl se om jag lyckas åka till Leksands medeltidsvecka i år eller om det som vanligt råkar infalla något just den helgen som gör att jag missar den.


Ute på gården så är det "kärlekshotell" i dammen. Den har intagits av MASSA grodor. Igår inga grodägg, men idag är det massor. Det "kvackar" och plaskar som bara den. Tyvärr är dom lite blyga för så fort man går i närheten så tystnar dom och simmar iväg långt ner i vattnet. Tom när lilla Saga gick förbi blev det tyst. Fast det är klart - en stor randig tiger är fara för grodorna   


Önskar alla en riktigt Glad Påsk!!


Kramar Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards