Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Kycklingarna har anlänt!

Av Malin Johansson - 2 april 2011 15:56

Nu har vi äntligen hämtat hem kycklingarna. 8 veckor gamla är dom nu.


Välkomna hem Sune, Selma, Greta, Astrid, Märta och Signe!  


Vi skulle ju bara haft 3 hönor och en tupp, men när vi valt ut de fyra vi skulle ha så satt det ju två stackare kvar och pep och pep så eländigt och ensamt..... vi tyckte så synd om dom så dom fick också flytta hem till oss. Det är en höna - Majvor - som har ruvat fram dom med det är lite olika hönors ägg som hon fått ruva på och så är det två olika tuppar - Alfred & Pelle - som är pappor.


Dom är ju så små ännu..... hade varit kul att lägga ut lite bilder, men det är lite för mörkt ljus i hönshuset för att få några bra bilder. Ska se om jag lyckas någon dag.


Drömmer om att bygga ett nytt hönshus och vedbod på ett annat ställe på gården. Vi får väl se om det kan bli verklighet. Min pappa är sugen på att komma och hjälpa till att bygga, men han har ju lite projekt hemma också så bara han hinner med allt han vill och inte sliter ut sig så får han jättegärna hjälpa till. Han är ju pensionär nu så vad mysigt det hade varit att ha honom här ett tag. Man skulle kidnappa med mamma också 


Sänder en tanke till min barndomsvän Björn i Kristinehamn vars innekatt smet ur sin transportbur igår utanför deras lägenhet på väg till veterinären med ett irriterat öga. Dom har räddat henne till en ny chans i livet genom Djurhemmet i Kristinehamn där hon kom in från att ha haft ett besvärligt liv på annan plats. Eftersom hon fortfarande är mycket skygg så lyckades som inte fånga in henne igår och nu har dom inte sett henne ute på hela dagen trots ihärdigt letande. Jag lägger ut de uppgifter jag fått av Björn här ifall någon i Kristinehamn läser denna bloggen och får syn på Shakira - hoppas hon kommer hem till tryggheten snart igen:

KRISTINEHAMN: Bortsprungen katt! Har ni sett våran underbara Shakira snälla hör av er till oss på. Tfn: 0550-129 22 eller 070-5780205 (Björn Folke och Carina Skoglund) Cremefärgad, tatuerad i ena örat. väldigt rädd av sig. Försvann från Dan Broströmsgatan 1 (bredvid nya kyrkogården), 1/4-11 vid 21:30


För oss bär det snart iväg på bowling och middag med Anna och Magnus. Vi ska fira att Anna är klar med sitt mattepluggande och att hon idag har gjort högskoleprovet och sökt in på sjuksköterskeprogrammet. Hoppas du kommer in nu vännen!


Önskar alla en underbar lördag!


Snart ut och ge kycklingarna lite ris och majs som välkomstmiddag!  


Kram Malin

 
 
annica j

annica j

3 april 2011 08:22

:) Ja det där känner jag igen ska bara ha, sen tycker man synd om de som blir kvar :)))

Katten Bull som jag äger, Jag skulle bara ha han men hans bror och han var oskilaktiga, de sov och lekte med varandra hela dagarna. Då kunde jag ju inte bara ta den ena utan båda fick följa med hem :) Sorgligt nog försvann Bill före vintern och vi har inte lyckats hitta honom :( så sorgligt när dom försvinner...

Vad hemskt med katten som försvunnit :( hoppas de hittar den och kan fånga in den....

Ha en skön söndag
/Annica

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

Malin Johansson

3 april 2011 19:06

Fniss... ja så blev det när vi köpte våra katter också. Vi skulle till att börja med bara titta för vi hade tänkt oss en norsk skogkatt och detta var en kull vanliga huskatter. Min kompis Karin visade bedårande kort så vi åkte för att titta. Dom var 4st och Karin skulle ha 2. Vi tog givetvis både Saga och Baltazar som var kvar =)

Åhh stackars lilla Bill. Ibland händer det ju ändå att dom kommer tillbaka även om det gått många månader. Jag håller tummarna för att han kommer hem.

Ha en skön söndagkväll!
//Malin

 
Ingen bild

Karin Larsson

3 april 2011 16:43

Grattis och Lycka till med dom små pippisarna!
Håller en tumme för att missen som kommit bort...kommer hem igen!
Kram Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards