Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Söndagsmys!

Av Malin Johansson - 30 januari 2011 15:21

Söndagsmys - så känns det just nu.


Huset städat, kaninerna har fått klorna klippta och städat och fint. Det har varit sol och plusgrader ute så missarna har varit ute massa timmar. Kära mamma och pappa har varit här och nu sitter jag i soffan framför brasan och bara myser.


Sambon visar upp hela känsloregistret i soffan...... det är Handbollsbronsmatch Sverige-Spanien på TV...    Han kanske borde se på handboll oftare   Just nu står det 11-11 så nu är det spännande (om man gillar handboll)...


Mor och far kom igår så vi firade min födelsedag några dagar i förväg. Jag bjöd på räkpasta med vitlökssås  - oj vad gott det var! Hade ju ingen aning om hur det skulle smaka, men lät gott när jag hittade receptet. Till pastan serverade jag  ruccolasallad med parmesanflagor, solrosfrön, skivade tomater, olivoja, flingsalt samt vitlöksbröd! Yummie!! Hon verkar ha en trevlig blogg tjejen där jag hittade recpetet http://www.bloggfamiljen.se/2009/01/05/pasta-med-rakor-och-rostad-vitlokssas/


Jag fick presentkort på IKEA från kära faster Birgitta som skickat med presenten med mamma och pappa och två stora glasburkar som jag önksat mig till skafferiet!!   Av mamma och pappa fick jag två stora fina fredskallor, guteblanding (te) och planksteksplankor!!! Ska bli kul att testa vid tillfälle. Har faktiskt aldrig ätit plankstek - inte ens på restaurang. Måste köpa mig en mosspritsare (heter det så?).


En annan kär vän ringde igår och gav en spännande nyhet - dom kanske ska utöka familjen med ytterligare en medlem.....vi får väl se om det går i lås, men det verkar mycket lovande för alla parter i alla fall kan jag intyga   Jag håller tummarna!!!!


Längtar efter våren.... Blir så inspirerad när mamma och pappa är här. Skulle helst gå ut och skotta bort all snö på hela gården och göra växthus av alltihop just nu  Vill påta i rabatterna. Bygga nytt hönshus/vedbod (Pappa ivrig att få hjälpa till och han är sååå välkommen), fixa i växthuset etc etc. Talgoxarna har börjat vårsjunga ute - underbart!!


Nu en powernap i soffan. Sedan kvällprommis med käraste grannen Angela!


Kram på er!


Lilla M

 
 
Angela

Angela

30 januari 2011 17:00

Hi, hi! Läste parmesanflugor och undrade för ett ögonblick var sådana lever. Nu ska jag gå och byta, för snart är det promenaddax =)

http://www.sparrsofia.bloggplatsen.se

Malin Johansson

30 januari 2011 19:18

Ha Ha Ha - ja man vet ju aldrig med alla flygfän som fanns här i somras, men nope inga flugor i maten igår :)

Nu blir det svampomelett här och sedan skriker kroppen efter onyttig efterrätt så jag lyxar till det med chokladpudding :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards