Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

En dag i Falun

Av Malin Johansson - 27 januari 2011 20:54

Halloj, halloj,


Dagen började 04.15 imorse eftersom jag skulle hinna med bussen till Falun från Mora kl. 05.50 - Härligt!   Man vet att man lever då i alla fall. Kaninerna tycker man är skapligt puckad som kommer så tidigt.... Baltazar hade tagit sovmorgon i våningssängen. Han som har brukat "knö" med mig i sängen har emigrerat in dit sedan Saga snott tillbaka sin plats i fotändan. Dom följer oftast sina rutiner så när det hände första gången nygligen att inte båda missarna trängdes med mig i sängen (ja husse sover ensam på sin sida) så undrade jag var han var någonstans... i "mormors" överslaf i våningssängen - mysigt i duntäcket   


Var på företaget Aktiv Ortopedteknik idag och kollade upp min värkande vänsterfot. Mycket riktigt.... När poletten äntligen trillat ner i mitt huvud efter mer än ett halvår att nog fotproblemen och problemen med vänster sida i ländryggen hänger ihop (note to self: Malin du har ju läst anatomi och muskellära på Axelsons eftersom du är massör - skulle det vara svårt att klura ut?!?!) så fick jag idag i alla fall bevisat att det var fel på vänster fot. Den pronerar (vrids utåt) mer än vad den ska vilket gör att hela jag blir sned och så då även lilla ryggen. Har beställt inlägg/stötdämpare till båda skorna. Kaching! 1600 riksdaler fattigare....  Hoppas dock att jag blir bättre i foten och ryggen och då är var enda krona värt vart enda öre.


Det var en trevlig dag annars på kontoret i Falun. Lunch med Pillan och Mia. Synd att det är så himla långt till Falun (9,5 mil från byn enkel resa) annars hade jag nog åkt mer än en gång/vecka. Härlig förmån jag har som kan jobba hemifrån, men ibland är det skönt att få ha lite kollegor runt omkring sig.


Ikväll skulle det blivit lite Fiskbullar i hummersås med potatis, men det blev äggsmörgåsar istället. Vi tackar Angela och hennes hönor så mycket för dom fina och goda äggen.


I helgen kommer mamma och pappa upp - ska bli mycket trevligt! Måste hinna städa imorgon.......eller lördag förmiddag... Undra om man kan kompa någon timme från jobbet imorgon....tveksamt, men hade varit skönt.


Önskar alla en skön kväll!


Kram Malin

 
 
Ingen bild

Gertrude

28 januari 2011 13:07

Hej min dotter.
Kalle längtar väl efter mig när han lägger sig i våningssängen. Hälsa honom att jag kommer snart och då kan vi gosa han och jag.
BRA att du fått besked vad som orsakar ditt onda med fot/rygg och kan du bli hjälpt med inlägg så är det väl värt pengarna. Jag fick bort mitt onda i foten med hjälp av inlägg, så skönt!
Inte behöver du lägga ner så mycket jobb på städning när vi kommer, lite damm har ingen dött av. Vila och njut istället. Kram och så ses vi snart.

Malin Johansson

28 januari 2011 19:21

Det är redan städat =) Tog 1,5 timmes komp som jag hade på jobbet och städade i eftermiddags. Så skönt!! Ska bli så trevligt att ni kommer. Baltazar och Saga längtar! :) Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards