Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Ny hönsgård och Fluffy har blivit sambo

Av Malin Johansson - 31 juli 2011 09:32

Ny hönsgård och Fluffy har blivit sambo.


Har haft mamma och pappa på besök!   Fick superbra hjälp att bygga ny hönsgård. Mamma klippte nät för glatta livet och Göran och pappa byggde sektioner. Jag spikade fast nät. Det blev verkligen jättebra. Den är nu dubbelt så stor som den var innan. "Ramen" är klar och nu ska vi (jag och Göran) fixa nät och marktduk i botten och fylla med något bättre än den jord (lera efter regnväder) som varit där hittills. Vi ska också få dit ett ordentligt nättak. Blir mer till veckan av detta slutförande.


Fluffy har blivit sambo!!  Äntligen!! Jag provade först att flytta ut honom från köket till hans vanliga box bredvid tjejerna. Konstigt det där, men när han är där ute så äter han mindre pellets och dricker mindre vatten än vad han gjort när han bodde inne i köket... Kanske är det som Göran sa "han har inget roligare för sig i lilla buren inne än att äta och dricka". Det har ju verkat skapligt okej i alla fall och han har varit pigg och alert. Efter några dagar bredvid tjejerna så släppte jag ihop dom ute i stora utehagen. Tack Göran för "sparken i rumpan"   Det gick hur bra som helst! (peppar, peppar). Inget gruff alls vad jag har sett. Höll ordentlig koll i två timmar för att sedan "fasa ut mig själv". Det var nära tårar när jag såg dom tre ligga där bredvid varandra i gräset tillsammans....... det är jag det. Djurvän ända in i hjärtat. Ni som känner mig väl vet ju att jag är så här. Vad skulle jag göra utan djuren i mitt liv?!   Är också glad och lycklig över att ha en sambo som i alla fall delvis delar mitt djurintresse   Jag må vara knasig många gånger när det gäller djuren, men jag älskar dig Göran!  


Tomt utan mamma och pappa här. Dom åkte hem igår..... Det är så synd att det är så långt emellan. Tänk om man bara kunde springa över och säga hej och ta en fika eller en promenad..... Ska i alla fall pallra mig "hem" till Värmland längre fram. Kanske kan jobba därifrån en vecka. Stor kram till er och tack för att ni kom och hade semester (arbetsläger...) hos oss! Älskar er!  


Söndag idag........ mulet ute hittills. Åka och handla och vad ska man hitta på sedan?!


Kram på er!


Malin 

 
 
Ingen bild

Karin Larsson

31 juli 2011 11:01

Låter underbart! Duktiga ni, hälsa alla "anställda arbetare" :))
Kram Karin

 
Ingen bild

Mamma Gertrude

31 juli 2011 12:48

Min älskade dotter, det är alltid så trevligt att besöka dig och Göran och vi njuter i fulla drag när vi är på Storhöjen! Älskar er alla, kramizar från mamma o pappa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards