Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Hönan Greta galer och Fluffy har flyttat hem igen

Av Malin Johansson - 18 juli 2011 14:39

Hönan Greta galer och Fluffy har flyttat hem igen.


Jajamen - igår när jag släppte ut hönsen så hoppar Greta upp på en av pinnarna och sätter sig och galer flera gånger - precis som tuppen?!?!?!?! Gissa om jag blev förvånad   Tydligen så kan dominanta hönor gala? Men vem vet antingen så är hon sent utvecklad tupp eller så kanske en regnbågshöna   Det konstiga är att tuppen tycker om henne och det idkades kärlek så sent som i lördags vad jag såg...? Ja jag hänger inte med, men det lär väl visa sig  


Fluffy har idag flyttat hem igen. Dvs ut i sin stoooora fina kaninbox ute hos  sina tjejer. Hoppas nu bara att han får fortsätta må bra och att han kommer äta och dricka ordentligt så han slipper fler veterinärbesök. Han var glad i alla fall för han snosade runt i hela buren - hälsade på Cindy och Smulan och tog ett helt gäng med glädjeskutt. Så skönt att se honom lycklig och pigg!  


Idag har vi (säger tyvärr) inplanerad turridning i Rättvik. På yr.no så står det "kraftigt regn" och det ska tydligen vara som värst precis när vi har bokat. Trött är ordet! Hade jag bara haft mig själv att tänka på så hade jag avbokat alltsammans, men nu har vi två tonårstjejer som ska med så då får man fint ställa upp. Det kan ju bli ett roligt minne av alltihop i alla fall...    


Nu är det dags att fixa lite mat innan jag ska iväg. Det blir köttfärsås och spagetti idag.


Jösses vad fort dagen har gått hittills. Min allra första semesterdag!


Kram Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards