Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Elände och oro.....

Av Malin Johansson - 2 juli 2011 15:33

Elände och oro....


Det summerar de sista veckorna.


För att göra en lång historia kort så har en grannes hund varit här och bitit ihjäl både vår fina höna Astrid och en vecka senare även vår fina tupp Sune. Orkar inte skriva så mycket mer om det då det hela har fått mig att må så dåligt. Vi har i alla fall varit mycket tydliga mot grannen om vad vi tycker om detta (det var vi redan efter första gången det hände) och kräver nu att hunden alltid ska vara kopplad/bunden så den inte smiter hit något mer. Andra gången var det sååå nära en polisanmälan och det har vi också talat om för grannen.


Då Hans och Linda hade 4 tuppar så har vi hämtat hem en från dom. Tuppisen heter han just nu eller arbetsnamnet "Bertil"  - vi får se vad det blir. Han ser ut som en äkta påskbrevstupp. Hönorna verkar gilla honom i alla fall.


Något positivt i allt elände är att någon av hönorna har börjat värpa. Vi har nu 4st små Hedemorahönsägg i kylskåpet    


Annars oroar jag mig just nu mest över min kanin Fluffy som för andra gången på en månads tid fick åka till veterinären igår eftersom han bara låg ner apatisk och varken åt eller drack..... Han är så dålig på att dricka tillräckligt med vatten - någon som har tips på hur man får kaniner att dricka mera helt frivilligt? Denna gång tog veterinären blodprover som också visade sig vara helt okej. Han fick vätska insatt under huden i nacken samt smärtstillande ifall han möjligtvis har ont någonstans? Han låg nämligen och skakade lite här hemma, men han hade ingen feber utan snarare undertemp när veterinären tog tempen så man undrar ju varför han skakade? Väl hemma så både började han äta hö och pellets samt dricka vatten. Efersom han piggnade till så snart efter att han kommit hem så undrar jag om det var det smärtstillande han fick som hjälpt honom?? Hade ju snararae hoppats på vätskan, men eftersom han fick både och så vet jag inte vilket som gav resultatet.... Har tagit in honom så han får bo inne ett tag nu så jag har ordentlig koll. Dricker och äter idag också ....peppar, peppar. Snälla Gud du kan väl låta Fluffy bli frisk och få må helt bra igen och inte få tillbaks detta.   Blir orolig så jag blir sjuk själv när det är någonting med djuren......


Ikväll blir det filmkväll hos Hans o Linda. Inception. Lååång film, men förhoppninngsvis bra?


Kram till er därute och trevlig helg!


Med förhoppning om mindre oro och elände framöver.


Malin

 
 
Ingen bild

Anna

2 juli 2011 19:03

Stackars dig/er, hoppas att Fluffy blir bra och att grannhunden håller sig hemma i fortsättningen. Ha det bra!! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 21 januari 2013 19:30


Ja att det varit stiltje här i bloggen är ju bara förnamnet.... Mitt sinne och min kropp har varit lite upptaget. Si sådär 9 månader och lite till. Lade energin under denna tid på annat än att blogga. Resultatet?! Evig kärlek!!! Det absolut bäst...

Av Malin Johansson - 21 mars 2012 22:01


Idag har Pärlan flyttat    Jag vet att han får det bättre nu när han slipper vara hackkyckling i hönsflocken här hemma. Han får nu bo med tre egna Hedemoradamer. Blev så tomt här eftersom han tytt sig till mig då han var utanför i flocken. Glad dock ...

Av Malin Johansson - 20 februari 2012 18:01


Nu har lilla Märta somnat in....   Märkte i lördags morse att hon återigen inte mådde bra. Hon fick ju äggledarinflammation i höstas och efter första antibiotikakuren blev hon bra. Dock återkom besvären vid 1:a advent och det blev ytterligare en ...

Av Malin Johansson - 15 februari 2012 20:25

Går du i tankarna att skaffa kanin?   Lena på Nygårds är en tjej som har jättefina Gotlandskaniner (6st) och Lejonhuvade (3st) som hon behöver få nya hem till. Fyra av gotlandskaninerna har genbanksintyg.   http://nygards.bloggagratis.se/2012...

Av Malin Johansson - 12 februari 2012 17:10

Vårkänslor! Underbara solen hittade hit idag från klarblå himmel!!  Vi har tom haft plusgrader!!   Susanna skulle ha kommit hit och masserat mig idag, men hon fick hoppa in och jobba istället då personal på hotellet blivit sjuk. Jag som hade se...

Ovido - Quiz & Flashcards